Wednesday, November 16, 2011

I'm Back!


Adik2 Foster Home sibuk sangat nak amik gamba dengan Saya. Saya akur aje! :-p

Assalamualaikum. Terlebih dahulu saya mengucapkan "Selamat Kembali" kepada diri saya sendiri kerana berjaya memasukkan POST ENTRY yg ni kat blog saya ini. Machines Sunway Pyramid tu hampeh. Ade ke setelah sebulan saya hantar MacBook saya, dia kata masih tgh tunggu parts yg diOrder? Haih! Lalu saya dan kawan baik saya Saudara Ashraf memikirkan solusi baru! Solusi baru itulah yang menyebabkan saya boleh Online balik skarang ni! :-p

Okey banyak gila updates yang nak dimasukkan sampai saya sendiri pon dah lost track mana yang jadi dulu mana yang jadi kemudian. Apa yang penting ialah Alhamdulillah Innovology ada membuat beberapa aktiviti-aktiviti tambahan selama ketiadaan MacBook saya. So skarang ni lah baru zaman nak update mengupdate, edit mengedit video dan lain-lain.

INNOVOLOGY punya Aktiviti selama sebulan adalah seperti berikut :

INNOVOLOGY Science Fair : SK TTDI Jaya

Julung kalinya kami masuk ke sebuah Sekolah. Terima kasih kepada Cikgu Hashimah yang telah memberi kepercayaan dan peluang kepada kami untuk memulakan langkah kami bergerak dari sekolah ke sekolah. Terima Kasih kepada semua warga INNO yang dengan happy nya mendatangkan diri ke Program ini bagi membantu kami yang keTempangan ini. :-) Betapa gembiranya kami apabila mengetahui kewujudan korang pada hari itu. HEHE (Okeylah kena sebut laaa sapa yang datang : Hasnah, Ain, Nabila, Angah (Kembar), Aiman, Iqram, Iqbal dan Rabea Terima Kasih!) (macam gaya abang botak dalam iklan kat wayang tu cakap terima kasih)

Ni peserta Feveret! Nik Firdaus. Lama gak dia spend time kat Booth kami

Adik-adik yang datang juga menunjukkan riak aksi wajah yang happy dan berpuas hati! Daripada pelbagai jenis dan saiz, mereka sama-sama mengimarahkan Booth kami! Walaupun Booth kami tidaklah sehebat Istana Angin dan Bebola Air, kami berjaya menarik minat lebih kurang 300 orang peserta!

Abe Teng tgh Bz berRoket

Apa yang saya ingat sampai hari ini? ialah dialog ini :

"Ini tepung jagung. Separuh Pepejal... separuh cecair... Bila kita tumbuk kuat, dia jadi keras, bila kita tumbuk lembut, dia jadi lembik. Nak cuba berdiri atas dia?" hehehehe :-p

INNOVOLOGY Science Series (12) : Tokoh

Mari buat Parachute Leonardo Da Vinci

Alhamdulillah, akhirnya kami berjaya menamatkan siri Sains kami yang pertama di tempat yang pertama kami. Surau Al-Ittihadiyah yang sangat 'Drama' , terima kasih atas jasa baik anda membantu 'kelancaran' program kami selama ini! Alhamdulillah, sambutan seperti yang 'dijangkakan' dengan kewujudan adik-adik penting (Zidane, Najmi, Haziq, Fath dan lain-lain).

Bagaimana Al-Biruni menentukan arah kiblat dunia satu ketika dahulu?

Seperti biasa, kali ini, mangsa kekejaman Zidane yang terbaru ialah Abang Aiman Zuhali dan Akak Hasnah Kasiran and the geng. HEHEHE lucu lucu.. Saya pon terpaksa mengSkip solat jemaah waktu Zuhur semata-mata terpaksa menemankan dia makan! Hadoi. Zidane Zidane~

Perjalanan program berjalan lancar dengan aktiviti kemuncaknya ialah aktiviti mencipta mentol dengan menggunakan Lead Pensil Tekan! Ada acara kejutan juga di mana ibu Zidane membawa Sekotak Kek Harijadi tuk Zidane dan kawan-kawan.

INNOVOLOGY Science Fair : SK Sri Subang SS14

Adam yang kesejukan di tengah panas matahari Terik

Hasil pertemuan kami dengan Cikgu Maznah (Cikgu Besar di Sekolah Sri Subang Ni) di Science Fair TTDI Jaya tempoh hari, menghasilkan peluang kedua kami untuk masuk ke sekolah. Kali ini lebih mencabar sedikit sebab sekolah ini kecil aje. Ada 400 orang murid aja total. Tetapi apa yang menarik kali ini, kami diberikan sebuah kelas! HEHE.

Pameran benda-benda yang sama ditunjukkan di sini dengan additional sebuah Kamera ala-ala zaman Ibnu Al-Haitham punya. Di sini kami berjumpa Justin Bieber Malaysia. Nama dia ialah Muhammad Aizad and dia ni sangat sporting. Padahal artis Astro tu! Dia ni masuk pameran kami 3 kali kot! Tapi tak boleh kalahkan adik berbaju merah sorang tu. Masuk 11 kali!!! Mak aih! kiranya dia seorang dah habiskan RM55 untuk masuk booth kami ni aje! Terima kasih adik berbaju merah!

Faveret student. Bieber Malaysia

Untuk program Science Fair kali ini, kami dibantu beberapa muka baru, adik-adik dari Foster Homes PERKIM, terima kasih sebab join! :-) Ada beberapa orang baru dan lama jugak dalam ni! Terima kasih kepada Aliah Wafa, Hasnah, Nabila, Ain, Sabri, Yatie, Alia, Ct Al Wani, Aiman dan Atiq! Korang memang kooL!

Haaa tengok! same kan muka dorang dalam 2-2 gambar ni!? HEHEHEE ARtis!

itu saja untuk kali ini! Insya Allah doakan kejayaan INNO. Ada beberape tempat dah start panggil kami sekarang ini. Alhamdulillah. Semoga jumpa lagi! HEHE

7 comments:

Daie-In-Action said...

ok... serius jeles! huhu..

buat la innovology kt US. nak join.. :P

Unknown said...

Go Go INNO! Majulah INNO untuk Agama.

Nanti suruh abg Ash buat sains center kita lawan Petrosains. Sementara itu biar saya jadi double agent.

Muahahahahhaha :D (gelak jahat)

aB said...

hehe buat kat US? next year lah mase cuti panjang! HEHEHEHEHE kami dtg US!

aB said...

Wan : Memang ade perancangan nak bukak pusat sains sendiri pon! hehe doa doa kan yeeeee

Tini Gishamsuddin said...

sokong ain! buat laa prog kt US :D

aB said...

GULP! buat kat US? hahaha tunggu kami bebetul Millionaire dulu lah! hehehehe

@cenahcenah said...

Kalau dah milionaire. Terus buat macam exhibition yang 1001 tu. Tiap tiap negara~! (imagining..)