Thursday, September 22, 2011

Kenali Pemimpin-Pemimpin sekutu Israel-Amerika



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua pembaca. Apa yang akan dikongsi di post ini adalah hanya sekadar perkongsian pendapat saya mengenai apa yang saya rumuskan berdasarkan lawatan saya ke tanah suci Baitul Maqdis baru-baru ini. Mungkin akan diambil secara sirius dan sensitif oleh sesetengah pihak, ada yang mungkin menjadi satu iktibar dan pengajaran bagi sesetengah pihak dan mungkin menjadi bahan yang tidak penting langsung bagi sesetengah pihak (maka pihak ke-3 ni saya alu-alukan jika tidak mahu baca.. :-) ). Sebelum saya mula, izinkan saya memohon maaf jika terdapat ketidaktepatan fakta berkenaan apa yang akan saya kongsikan ini. Al maklumlah semuanya berdasarkan pemandangan dan perhatian saya dan juga hasil perkongsian maklumat dan pendapat dengan rakan-rakan rapat.

Ketika saya berada di Palestin (Israel), isu utama yang hangat diperkatakan di sana ialah soal penempatan haram yang dibina kerajaan Israel di atas tanah milik Palestin. Pembinaan penempatan haram ini adalah melalui paksaan dan segala bentuk tentangan tidak diendahkan oleh Israel. Antara kuasa besar yang 'menentang' pembinaan penempatan haram ini ialah 'Amerika Syarikat'! (Ya... perasan saya gunakan ' ' untuk menentang tu.. bagi yang berfikiran cetek mungkin tak dapat tangkap apa yang saya maksudkan). Kuasa besar AS ni hanya boleh 'menentang' dari jauh aje, sedangkan negara-negara lain boleh lak dia 'tentang' dengan kekasaran, ketenteraan, sekatan ekonomi dan lain-lain. Israel ni, tak boleh pulak dia 'tentang' betul-betul. Terang-terangan pembinaan penempatan haram ini melanggar peraturan Perjanjian Geneva ke-4 dan dengan bongkaknya Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu (gambar kecil kiri) melanggarnya kerana tidak bimbang tentang halangan-halangan yang diberikan terhadapnya.

AS tu mungkin jauh gila daripada Israel ni, sebab tu dia 'tentang' secara lembik aje. Malaysia pun jauh, sebab tu 'tentang' lembik-lembik gak atau mungkin sebab pemimpin yang lembik gak kot tak boleh 'tentang' kuat-kuat. Tapi kalau kita lihat di sekitar sekeliling Israel ni, semuanya negara Arab! Islam pulak tu! kenapakah mereka pun hanya 'menentang' saja? keluar lah surat khabar, Unta-unta gemok yang bodoh berjumpa badut-badut dan penglipur lara dalam surat khabar, front page "Kami menentang penempatan haram Yahudi" bla bla bla.. keluar berita, Unta-unta gemok bersalaman dengan orang-orang.. cium tangan... andam janggut.. bla bla bla... (saya tak cakap Raja mereka yea.. saya cakap Unta.. ala.. haiwan tu). Tapi sebenarnya di sebalik itu, tidak ada apa-apa yang dilakukan. Bak kata Perdana Menteri Turki, Recap Tayyip Erdogan (gambar kecil kanan) "Deen Ma Fi, Iman Yok, Arab Khianat"

Kata-kata kuat ini ditujukan kepada pemimpin-pemimpin Arab yang hidup lagi di rantau Asia Tengah yang hanya melihat sahaja darah daging sendiri dibunuh, diseksa, dikejami oleh puak Zionis yang zalim dan kejam di negara mereka sendiri. Buat masa ini, antara pemimpin-pemimpin yang lantang menyuarakan dan mengambil tindakan tegas terhadap kekejaman Israel ini ialah pemimpin Turki, Recap Tayyip Erdogan, Perdana Menteri Iran, Ahmadinejad (gambar kecil kanan) dan juga Pemimpin Agung Hezbollah , Syed Hassan Nasrallah (gambar kecil kiri). Dan sorang lagi, Najib Razak. :-p Apa yang membuatkan mereka ini menentang kekejaman Zionis?? sedangkan mereka boleh mendapat habuan yang sangat lumayan jika bersekongkong dengan Israel dan AS ini? Semuanya adalah kerana keimanan dan kecintaan kepada Allah dan Nabi Muhammad yang tinggi. Cinta mereka mengakibatkan mereka menolak semua habuan keduniaan, dan pentingkan silaturrahim yakni nasib saudara masing-masing saudara seIslam yang ditindas dan dikejami dengan melampau di tanah suci orang Islam iaitu Baitul Maqdis.

Sudah menjadi kebiasaan di rantau Asia Barat, AS akan bersungguh-sungguh mem'Beli' pemimpin-pemimpin setiap Negara agar mereka mendapat kepentingan di rantau Asia Barat ini. Hasil sumber galian dan sumber mentah di Asia Barat cukup banyak dan merupakan salah satu bahan penting di AS. Hasil utama yang paling penting ialah Minyak. Jadi kebiasaannya AS akan cuba sedaya upaya mem'Beli' pemimpin-pemimpin negara yang kaya dengan Minyak! Dan apabila melihat daripada fakta sejarah, kebanyakan negara-negara yang dibeli ini lama kelamaan akan jatuh juga kecundang.

AS dan Israel amat takut apabila negara-negara pemBELIannya ini kecundang. Apa yang mereka takut sangat?? mereka amat takut akan kebangkitan dan kesedaran rakyat atau pemimpin itu sendiri (biasanya pemimpin takkan sedar sendiri punya.. kena bunuh atau kidnap atau dicacatkan barulah akan diam). AS dan Israel cukup tidak takut apabila kita (sebagai Rakyat) berarak dan demonstrasi di kedutaan mereka di negara-negara kita. Mereka akan hanya bergelak ketawa melihat kita berarak di kedutaan mereka. Mereka tidak akan mengambil apa-apa tindakan bijak pun hasil daripada perarakan ini. Tetapi apa yang mereka takutkan sangat??? jeng jeng jeng... Ialah apabila kita (Rakyat) berarak dan protes serta demonstrasi besar-besaran menentang KERAJAAN yang bersetongkol dengan Israel dan AS. Paham x? kalau x paham... baca balik dari mula perenggan ni. Jadi sebagai contoh, kita lihat apa terjadi setelah revolusi di Iran, revolusi di Mesir baru-baru ini, di Libya dan Tunisia. Semuanya ialah protes menentang Kerajaan! bukannya protes di depan kedutaan Israel dan AS!Mari kita lihat seekor-seekor sorang-sorang kisah pemimpin-pemimpin yang pernah dibeli AS dan akhirnya kecundang.


IRAN
Pemimpin dibeli : Shah Mohamad Reza Pahlavi
Status Pemimpin Murahan ini : Digulingkan pada Februari 1979.

Seperti yang tercatat dalam sejarah, pada tahun 1941, hasil campur tangan Inggeris, pemimpin murahan ini dinobatkan pemerintah Iran. Demi menjaga kepentingannya sebagai pemimpin, campur tangan dan sokongan AS amatlah diperlukan. Maka AS pun dengan besar hati memberi bantuan ke atas antara negara pengeluar Minyak terbanyak dunia. Hasil daripada campur tangan ini dan kecetekan pemikiran pemimpin, maka berlaku beberapa fenomena/kejadian yang tidak disukai rakyat. Berlaku jurang perbezaan taraf kehidupan antara yang miskin dan kaya. Orang-orang luar negara diberi layanan yang cukup istimewa sedangkan rakyat sendiri hidup melarat dan merana. Rakyat Islam pada ketika ini pula hidup dalam gaya sekularisme yang amat tinggi. Secara kesimpulannya Iran pada ketika ini adalah ibarat Pusat Maksiat bagi orang-orang jahil dan mereka-mereka yang baik-baik ditindas! terutamanya Ulama. Maka pada tahun 1977, tercetuslah satu revolusi yang diketuai Ulama yang begitu kuat pengaruhnya sehingga berjaya menggulingkan satu Rejim yang kuat! dari segi kewangan dan kelengkapan perang.

Hasilnya, sistem pemerintahan di Iran berubah terus daripada sistem Monarki kepada sistem Republik yang diketuai oleh seorang Ayatollah sehingga ke hari ini. Dan ternyata gerakan revolusi ini tidak sia-sia kerana pemimpin Iran hari ini adalah antara yang paling lantang menentang kekejaman rejim Zionis laknatullah.

IRAQ
Pemimpin dibeli : Saddam Hussein
Status Pemimpin Murahan ini : Digulingkan (April 2003) dan diKorbankan pada Disember 2006

Siapa tidak kenal diktator kejam memerintah Iraq selama lebih kurang 24 tahun ini. Habis sepah, madu dibuang. Itulah ibarat kata-kata yang sesuai dilabel diktator bermisai tebal ini. Pada awalnya bersekutu dengan AS. AS menggunakannya untuk menyerang Iran yang baru diketuai Ayatollah dengan misi melemahkan Iran. Perang Iraq-Iran yang hebat selama 8 tahun yang mengorbankan ratusan ribu nyawa umat Islam ini pasti menjadi satu titik sedih dalam sejarah ketamadunan Islam. Serangan yang dimastermind oleh orang kafir AS ke atas bonekanya Saddam dan menyerang musuh AS ketika itu, Iran. Selain itu, habis ramai Ulama' di negaranya dibunuh dan diseksa. Sekali lagi, Negara Iraq rupanya kaya dengan hasil minyak. Saddam begitu jahil dan tergilakan duniawi dan harta. Hasilnya, beliau dikhianat AS sendiri pada tahun 2003 setelah Iraq diserang AS dan tentera sekutunya sekaligus digulingkan.

Yang menjadi lebih menyedihkan buat Saddam ialah tampok pemerintahan Iraq diberikan kepada musuh-musuhnya semasa dia memerintah dahulu. Dan sebelum beliau mati, beliau ada menulis surat kepada Raja Arab Saudi ketika itu King Abdul Aziz mengenai tipu-helah dan pengkhianatan yang mampu dilakukan AS ke atas semua boneka-bonekanya tetapi tidak dihiraukan. Surat ini sangat popular di internet. Boleh saja diGoogle 'surat saddam kepada pemimpin arab' dan boleh dibaca isinya.


TURKI
Pemimpin dibeli : Mustafa Kamal Atatturk
Status Pemimpin Murahan ini : Kematian misteri pada tahun 1938

Tengok saja mukanya kita sudah terbayangkan kejahatan. Itulah presiden pertama Turki. Yang terkenal dengan gelaran Bapa Sekular. Membantu tentera Sekutu (AS) mengkhianati Turki Uthmaniyah dan menyebabkan kekalahan mereka di tangan tentera sekutu. Berakhirnya tamadun hebat Islam Turki Uthmaniyah yang mempertahankan kekuatan empayar mereka selama lebih kurang 700 tahun. Apa yang dilakukannya ke atas Turki adalah sangat luar biasa dan tidak boleh diterima oleh akal Islam. Beliau telah menukarkan bahasa Azan kepada bahasa Turki, melarang wanita berpakaian tudung jika mahu bertudung harus berSkirt pendek, lelaki tidak boleh memakai kopiah atau serban tetapi boleh memakai tarbus, dilarang bersembahyang jemaah, menukarkan masjid kepada gereja dan muzium, menganjurkan minum arak secara terbuka, agama Islam bukan lagi agama rasmi negara dan lain-lain.

Kebodohan beliau diteruskan lagi oleh pemimpin-pemimpin selepasnya. Antara sekutu dengan Israel adalah membenarkan laluan udara Turki dilalui pesawat-pesawat Israel. Dan yang paling penting ialah askar-askar dan tentera Turki kebanyakannya dilatih dan berlatih bersama-sama dengan tentera Amerika Syarikat dan Israel. Dan Alhamdulillah, perlahan-lahan wujud seorang pemimpin Islam yang berani dari kalangan orang Turki hari ini. Recap Tayyip Erdogan banyak menganjurkan unsur-unsur Islam di Turki kini dan antara penentang dan pengecam kekejaman Zionis hari ini. Yang terbaru beliau membatalkan semua aktiviti ketenteraan antara Israel dan Turki dan beliau juga telah mengusir semua Kedutaan Israel di Turki pulang ke Israel.

MESIR
Pemimpin yang Dibeli : Hosni Mubabi Mubarak
Status pemimpin Murahan ini : Digulingkan oleh Rakyat sendiri pada Februari 2011

Lagi seorang diktator kejam negara Arab iaitu Hosni Mubarak juga berkongsi cerita yang sama seperti pemimpin-pemimpin yang diceritakan di atas. Bersetongkol dengan Israel dan AS demi menjaga kepentingannya sebagai pemimpin di Mesir. Setiap kali pilihanraya, SPR Mesir akan menyampaikan keputusan pilihanraya yang Telus dan Adil Mesir dengan kemenangan 99% berpihak kepada Hosni Mubarak untuk setiap pilihanraya selama 30 tahun dia memerintah. Kadang-kadang rakyat Mesir pon bingung sebab ramai je padahal tak undi dia, tapi dia menang juga! Naik bingung! Saya pun terfikir, pemimpin-pemimpin yang memerintah dah 30 tahun ni tak penat-penat ke? takkan tak bosan bosan lagi masuk ofis? dan peliknya lepas dia digulingkan, pasti kantoi harta berjuta-juta USD yang disarawaknyaSonglapnya! Haih duniawi dan harta lagi!

Antara bukti kekuatan hubungan Mubarak dan Israel ialah yang paling penting penutupan sempadan Mesir-Gaza. Sekatan ke atas umat Islam saudara sendiri ini menyaksikan beribu-ribu nyawa yang tidak berdosa umat Islam melayang sewenang-wenangnya di tangan rejim Zionis selama 30 tahun dia memerintah! Alhamdulillah pada tahun 2011, gerakan kesedaran rakyat Islam akibat kos sara diri meningkat dan jurang perbezaan yang besar antara kaya dan miskin menyebabkan pemimpin gemokkejam ini berjaya digulingkan! Semoga pemimpin yang benar-benar Islam akan naik memerintah sempena pilihanraya Mesir yang bakal berlangsung November ini. Insya Allah.

TUNISIA
Pemimpin yang dibeli : Presiden Zine al-Abidine Ben Ali
Status Pemimpin murahan ini : Digulingkan rakyat dan melarikan diri berselindung di Saudi Arabia

Satu lagi diktator kejam yang telah mentadbir negara Tunisia selama 23 tahun dengan kekejaman dan korupsi. Sepanjang pemerintahan yang disokong kuat oleh Amerika dan sekutunya, Ulama dan gerakan Agama Islam dijadikan musuh utama. Banyak nyawa yang tidak berdosa dijadikan korban. Selain itu, inflasi makanan dan masalah pengangguran yang berleluasa mengakibatkan rakyat terasa tertekan dan mula berdemonstrasi jalanan. Ternyata tindakan mereka tidak sia-sia kerana presiden murahan ini terpaksa melarikan diri mendapatkan perlindungan Arab Saudi pada Januari 2011.

LIBYA
Pemimpin Pakaian Terulung yang dibeli : Muammar Gaddafi
Status Pemimpin murahan ini : Hilang tanpa sebarang kesan setelah digulingkan secara paksaan

Diktator beribu pakaian pelik yang memerintah selama 42 tahun ini masih lagi dalam pencarian oleh pihak-pihak berkuasa Libya ketika ini. Kekejaman beliau? hanya dapat digambarkan dengan bagaimana Syeikh Yusuf Qardhawi mengeluarkan fatwa mewajibkan pembunuhan Gaddafi jika beliau dilihat di khalayak ramai.

Semenjak kebangkitan revolusi rakyat menentang pemerintahan Diktator kejam pelbagai pakaian pelik ini, lebih kurang 10,000 nyawa orang tidak berdosa dibunuhnya. Hal ini mendapat kecaman hebat daripada seluruh dunia termasuklah AMERIKA SYARIKAT yang pada asalnya merupakan kroni dan bos besar keppada Gaddafi ini. Memang itulah cara Amerika Syarikat. Pada awalnya dahulu menjalin hubungan baik kerana kepentingan minyak yang dibekalkan Gaddafi buat Israel. Setelah Libya hampir hilang kuasa dan Gaddafi hampir hilang pengaruh, Amerika meninggalkan serta menyerang balik. Walaupun belum 100% berjaya, namun revolusi Libya dilihat sebagai salah satu contoh kebangkitan Rakyat yang harus diberi penghormatan dan dapat memberi iktibar dan pengajaran kepada pemimpin-pemimpin di luar sana bahawa kita tidak boleh memandang rendah kehendak rakyat.

PALESTIN / ISRAEL
Pemimpin yang berjaya dibeli : Yasser Arafat
Pemimpin yang dibeli dengan harga runtuh Discount Murahan : Mahmoud Abbas
Status Pemimpin murahan : Yasser Arafat meninggal dunia dan tampuk disambung dengan 'Jayanya' oleh Mahmoud Abbas

Seperti yang kita semua tahu, negara Israel pada hari ini adalah negara yang dibentuk secara Haram oleh orang Yahudi Zionis dan sekutu mereka British bermula pada tahun 1917. Sebelum tahun 1917, melalui tipu helah, British ketika itu menjanjikan kemerdekaan buat orang Arab yang sudah kian bosan dengan pemerintahan Turki Uthmaniyah yang sudah mulai lemah. Tipu helah ini disambut baik oleh pemimpin-pemimpin Arab ketika itu, mereka membantu orang British menggulingkan kerajaan Turki Uthmaniyah ketika itu dan sebagai balasannya mereka menjanjikan kepentingan British di Terusan Suez akan terjamin. Ketika itu Terusan Suez merupakan jalan pintas utama dan terpenting di rantau Asia Tengah. Pada tahun 1917, British mengisytiharkan Pengisytiharan Belfour yang membenarkan pembentukan "sebuah penempatan tempat tinggal Kebangsaan orang Yahudi di Palestin". Pada awalnya orang Arab tidak menyetujuinya tetapi atas pujukan orang British dan kebodohan orang Arab ketika itu dengan nafsu harta yang ditawarkan, mereka membiarkan sahaja.

Hasilnya, orang-orang Yahudi semakin ramai berpindah masuk ke Palestin sehingga secara perlahan-lahan merampas negara Palestin dan membentuk sebuah negara Israel pada tahun 1947. Banyak nyawa yang tidak berdosa terkorban dan aktiviti Zionis ini mendapat 'kecaman' hebat daripada semua negara lain. Maka beberapa tahun kemudian muncullah seorang pemimpin boneka Amerika di Palestin iaitu Yasser Arafat. Pada mulanya kelihatan beliau sebagai pejuang Islam, menentang pendudukan haram Israel di tanah Palestin. Tetapi lama kelamaan perlahan demi lahan, beliau mula terpedaya dengan pujukan Israel, maka terjadilah rundingan damai antara Palestin dan Israel (yang sememangnya tidak boleh dipercayai). Hasil daripada perdamaian-pendamaian ini, apa yang beliau dapat? Rakyat Palestin semakin ditindas, dikejami dan dibunuh, Israel bertindak dengan lebih agresif menduduki penempatan Palestin secara haram dan hadiah hebat buat Yasser ialah, beliau dikepung di rumah sendiri dan akhirnya diberi pil beracun sebagai punca kematian beliau pada tahun 2004.

Kebodohan ini tidak berakhir di sini, ianya disambung pula oleh orang yang lebih bodoh iaitu Mahmoud Abbas (Gambar kecil kanan). Saya tidak mahu bercerita panjang mengenainya. Lihat saja gaya beliau ini, kita boleh tahu, dia hanyalah boneka Amerika dan Israel yang lebih besar (saiz badan dan juga saiz kebodohan).

Seperti yang dapat kita lihat, trend pemerintahan Negara-negara yang telah dibeli Amerika dan Israel ini lambat laun berjaya dijatuhkan akibat kebangkitan rakyat mereka sendiri. Tetapi bila dilihat semua negara yang jatuh ini, ada satu persamaan. Kebanyakannya adalah sistem pemerintahan yang tidak beraja. Apa yang bakal kita lihat selepas ini ialah negara-negara yang dibeli Amerika tetapi diperintah oleh Raja atau Sultan yang masih menunggu masa untuk dijatuhkan. (Mungkin apabila negara beRaja ni susah sikit kot nak jatuhkan sebab Raja kan Berdaulat! haha kang kena tulah kang Rakyat kalau memberontak!)

ARAB SAUDI
Raja MUrahan : Keluarga Saud (terkini : Raja Abdullah)
Status : Masih menyokong Amerika dan Israel.

Seperti Israel, tiada bezanya Arab Saudi dengan mereka. Kerajaan Arab Saudi sekarang ini adalah kerajaan haram juga yang diambil secara jahat daripada Pemerintahan Kerajaan Hijaz atas sokongan dan bantuan Amerika Syarikat. Sebagai balasan kepada menjamin kekuatan kerajaan Saud di Arab Saudi, kerajaan Amerika diberi kemudahan minyak dan lain-lain di bumi Arab Saudi. Antara kemudahan lain ialah menempatkan pangkalan ketenteraan di bumi Arab Saudi, kemudahan ruang udara Arab Saudi yang boleh dilalu jet pejuang Amerika/Israel pada bila-bila masa dan juga latihan ketenteraan bersama-sama dengan Amerika dan Israel.

JORDAN
Raja Murahan : King Abdullan bin King Hussein
Status : Sama macam di atas.

Perjanjian damai dengan Israel merupakan satu tindakan yang mengecam kedaulatan seorang pemimpin Islam. Ini adalah kerana, asal-usul negara Israel itu adalah wujud secara Haram. Maka segala bentuk hubungan dengan mereka adalah tidak patut sama sekali! Berkongsi sempadan yang sama, Jordan dilihat sebagai salah satu sekutu kuat Israel di rantau Asia Tengah. Antara peristiwa-peristiwa sedih yang berlaku ketika di bawah kelolaan Raja Jordan ialah pada tahun 2002 di mana empat orang rakyat Palestin ditembak mati di sempadan Jordan-Israel kerana ingin menyeludup masuk bantuan dari Jordan ke Palestin. Dan yang menyedihkan ialah, penembak-penembak ini adalah askar Jordan! Askar Israel di sempadannya hanya melihat sambil tersenyum.

BAHRAIN
Raja Murahan : King Hamad bin Issa al-Khalifa
Status : Kalau dah Raja Murahan, status sama aja macam kat atas

Hubungan Israel-Bahrain antara penyebab kepada mautnya ramai rakyat yang tidak berdosa ketika demonstrasi aman rakyat Bahrain baru-baru ini. Rakyat inginkan satu kerajaan Demokrasi yang adil. Raja Hamad sudah lama memerintah dan sudah banyak korupsi berlaku. Hasil demonstrasi ini, Raja Hamad meminta bantuan Arab Saudi dan tentera Arab Saudi dikerahkan ke Bahrain. Ramai nyawa terkorban dalam menjamin kedudukan Raja Hamad sebagai pemerintah. Di sini kita dapat lihat terang-terangan bagaimana Kerajaan Islam sama Islam membunuh rakyat yang merupakan Saudara SeIslam masing-masing. Masih butakah mata hati pemimpin-pemimpin ini sampai masih lagi terpedaya??
Peta menunjukkan bagaimana Palestin dijajah dan dirampas tanahnya sedikit demi sedikit

Sebagai umat Islam di zaman yang penuh mencabar ini, kita harus bijak berfikir dan bijak memilih pemerintah. Sebarang urusan diplomatik antara negara dan Israel adalah satu tindakan yang akan merugikan kita sebagai kaum Islam. Orang-orang Israel ini bijak-bijak semuanya. Mereka tidak akan menyetujui sesuatu hubungan Diplomatik itu jika mereka tidak nampak keuntungan buat mereka. Selain negara-negara di atas, banyak lagi negara-negara Islam yang ada menjalin hubungan-hubungan dengan Israel. Tidak perlu lihat jauh, lihat sahaja jiran kita Singapura. Singapura merupakan satu sekutu Israel terkuat di rantau Asia Pasifik. Cerita pengambilan Singapura adalah lebih kurang seperti pengambilan Israel. Saya begitu khuatir dengan sikap pemimpin-pemimpin negara Islam lain di rantau ini yang begitu baik dengan Israel. Malaysia dan Brunei adalah antara negara-negara Islam yang kuat di rantau Asia Tenggara hari ini, kesilapan bodoh pemimpin-pemimpin ini bakal mengakibatkan kesengsaraan besar kepada rakyat masing-masing.

Harus diketahui, PBB itu juga adalah boneka Amerika dan Israel, begitu juga OIC. Apa-apa yang terjadi, kita tidak akan dapat mengharapkan bantuan penuh daripada mereka, apa yang kita buat ialah kita harus berusaha sendiri melawan Amerika dan sekutunya Israel. Saya harap jika ada sebarang pandangan atau soalan atau pendapat mengenai post saya ini, boleh ditinggalkan di ruang komen. Kita diskusi secara aman. Saya pun tidaklah arif sangat mengenai hal ini. Di sini saya ingin memohon sepuluh jari memohon kemaafan sekiranya ada fakta-fakta yang tidak benar. Wallahualam.

12 comments:

Perfect Two said...

Salam abang aB.
Oh, sekarang baru tahu pasal PBB.

Tapi, masa mavi marmara pergi bagi bantuan haritu tu.. bukan sebahagiannya bantuan dari pihak PBB (mana mana bantuan dari segala jenis benda, support, etc) ke?

feeqa haballah said...

Penulisan yang bagus :)

aB said...

PBB / UN tu sekadar kasi bantuan benda aje.... boleh lah.. tu pun ntah2 bukan dari dorang... tapi yg kita mahukan ialah betul2 kuasa mereka seperti mengecam Israel smua tu... :-)

Feeqa.. really?? did u read sampai habis?? hahahahhaa panjang sangat kot ni :-p

feeqa haballah said...

Haaa baca sampai abis tau!
Hosni mubabi tu lawak :D

aB said...

thanx feeqa.. :-) saye sangat terharu dan menghargainya...

Ben18 said...

haha..mubabi??..haha..x boleh bla!..
abang aB video kan la bende ni...mcm best!!

Anonymous said...

recheck muammar gaddafi..
sy ade terbace yg die 2 sbalik nye.

Abdullah said...

IRAN MEMBANTU PEMIMPIN SYRIA YG MEMBUNUH AHLI SUNNAH: isu di Syria semakin kritikal apabila dilihat pembongkaran apabila rejim Bashar Assad didokongi oleh puak Syiah dalam membunuh umat Islam beraliran Ahli Sunnah Wal Jamaah. Dilaporkan sehingga kini, Iran menghantar lebih 15 ribu bantuan askar dalam membantu tentera Syria membunuh rakyat Syria yang bangkit. Bahkan rejim Bassar Asad turut mendapat bantuan daripada Hizbullah di Lubnan.



Bukti-bukti jelas tersebar bahawa selain itu juga ia membabitkan campur tangan negara Russia dan China dalam menyalurkan bantuan senjata. Dan kini kita dapat lihat bagaimana umat Islam beraliran Sunni disembelih setiap hari seorang demi seorang.

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/8099-pmram-pastikan-pelajar-malaysia-di-syria-selamat

Sofinie Bulan said...

Abg abg......best dapat baca sampaihabis..tp kan abg ab...sy keliru la..ada terbaca kat blog lain menyatakan presiden si baju plik tu adalah satu contoh presiden islam yg patut di contohi.....di mana beliau ada penentang kuat As dan israel...boli tak tolong bagi pencerahan sikit...coz saya da sgt kompius ni......

Anonymous said...

Syiah ketum..penulis jgn sebar n ajar iran n hizbusyaitan pjuang islam....

Anonymous said...

banyak fakta yang songsang.harap kaji betul2 dulu sebelum tulis something..iran syiah,syiah bukan islam.syiah antara musuh ahlul sunnah wal jamaah.

Anonymous said...

Sy ada bace ttg Gaddafi dri jurnal penulisan slh seorang pljar sarjana di kaherah, he state that pmimpin antara pmimpin yg baik, x zalim dn satu² pemimpin yg rela tggal di kem bersama² dgn rakyat, x bina istana hnya utk kesenangan nya..mohon explain lbih terperinci admin..